maandag 28 januari 2013

Dag 2

Vandaag was het weer vroegdag, ik ben om half 7 opgestaan. 
Dan gingen we mee naar de school van de student uit ons gastgezin.

De lessen waren heel anders dan in België. 
Zelf de leraarskamer is helemaal anders, het lijkt meer op een woonkamer met een keukentje.
Zij hebben geen les of bijna geen les in klaslokalen zoals in België,
maar ze krijgen lessen net alsof ze aan een bureau eiland net alsof je in een kantoor zit.
Ze zijn heel vrij, ze hoeven niet te vragen of ze naar het toilette mogen, ze gaan gewoon.
Ze zitten allemaal met hun I-phone en laptop in de klas.
Het systeem in Zweden leert ze om goed samen te werken en vooral zelfstandig.
Ik denk niet dat het zou werken in België, er zou veel te veel chaos zijn.

Voor het eerst heb ik de bus naar het gastgezin genomen, gelukkig was het niet zo moeilijk, 
ik moet niet overstappen en gewoon blijven zetten tot de laatste stop.
De rest van het gezin was later thuis. 
Ik heb de grootouders van Alexander ontmoet.
Iedereen is hier echt heel vriendelijk.
Het eten was weer heel lekker!
Na het eten hebben ze me een spelletje laten zijn, zoals je ziet op de eerste foto.
Het is een soort monopoly maar dan van Vasteras.
Op de andere foto's kan je een leuke meter zijn.
Hierop zie je welke bekende persoon er even groot is als jezelf.
Ik ben even groot al Marilyn Monroe en Jennifer Lopez.

Ik denk dat ik morgen weer een leuke dag heb, zo tot dan!!

3 opmerkingen:

  1. Jij hebt het daar wel naar je zin denk ik. En al dat lekker eten, breng maar wat recepten mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je elke keer een berichtje schrijft! Je moet ook eens tegen ons Julie zeggen hoe dat moet want zij wist het niet. Groetjes uit Zweden!

      Verwijderen
    2. Waneer kunnen we skypen? Ik zal het wel eens vertellen aan Julie. Je moet een google account hebben, die heb ik toevallig ...
      Groetjes uit Oud-Turnhout, ik ben stikjaloers 8-)

      Verwijderen